Om foreningen

HORSENS HUSFLIDSFORENING

Formål
Gennem folkeoplysende virksomhed bevare og videreføre husflidens kulturelle værdier. Udvikle dansk husflid og dansk identitet. Tilgodese medlemsønsker gennem et bredt udbud af arrangementer.

Medlemmer
Alle, som interesserer sig for husflids- og hobbyarbejde sammen med andre kan blive medlemmer. Det årlige medlemsblad kommer i august. Det indeholder program for sæsonen.

Medlemskontingentet er 100 kr. årligt pr. husstand.
Ikke-medlemmer betaler 25 kr. pr. aften. Desuden er der små udgifter til materialer og særlige arrangementer.

Aktiviteter
Husflidsaftener finder sted på Bankagerskolen i månederne september til marts. Normalt tilbydes en udflugt som inspiration. Foreningen deltager, når lokale museer holder "markedsdage" med udstillinger og arbejdende stande.

Foreningen
Stiftet i marts 1986.
Medlem af NETOP, der er et oplysningsforbund med over 160 forskellige oplysningsende foreninger i hele Danmark.

Åbent hus

er onsdag den 12. oktober kl. 19.00-21.00

I år har foreningen 30 års jubilæum og det fejre vi med åbent hus. Hvor vi inviterer alle borgere til at besøge os og dette gøres ved at vi annoncer i div. aviser.

Der laves nogle borde med udstillinger af det som vi har produceret igennem de sidst par år. Vi håber at der er nogen som vil være aktive denne aften, både hos trægruppen og håndarbejds/tekstilgruppen.

Vi vil servere kaffe/te og kage for alle.